BSO de Phoenix

Bij BSO de Phoenix worden in de onderbouwgroep voornamelijk kinderen van OBS de Phoenix geplaatst. In de bovenbouwgroep worden kinderen in de leeftijd van 7+ van alle scholen geplaatst. Voor kinderen van PCB de Regenboog kan bekeken worden of ze gebruik kunnen maken van BSO de Phoenix en bij een volle bezetting kan (tijdelijk )uitgeweken worden naar BSO de Bonte Beer.

Kenmerken van de locatie

BSO de Phoenix is gevestigd bij OBS de Phoenix in Rozenburg. Voor BSO de Phoenix BB (bovenbouw) maken wij gebruik van een mooie portocabine op het schoolplein. Voor BSO de Phoenix OB (onderbouw) mogen wij gebruik maken van een mooi lokaal in het hoofdgebouw van OBS de Phoenix. Bij de inrichting van onze binnenruimte is rekening gehouden met de verschillende soorten leeftijden, ook zijn er verschillende speelhoeken gecreëerd. Wij maken voor het buitenspelen gebruik van het schoolplein, waar onder andere een voetbalveld met doelen, klimrek en glijbaan staan.

Groepsindeling

Bij BSO de Phoenix wordt gewerkt met twee basisgroepen (per ingang van 01-10-2024). Bij BSO de Phoenix BB is er per dag plaats voor maximaal 14 kinderen in de leeftijd van 7 tot 13 jaar. Bij BSO de Phoenix OB is er per dag plaats voor maximaal 21 kinderen in de leeftijd van 4 tot 7 jaar.

Opvangtijden

BSO de Phoenix biedt naschoolse opvang op maandag, dinsdag en donderdag van 14.00 tot 18.00 uur. BSO de Phoenix werkt nauw samen met BSO de Bonte Beer. In de vakanties, met de voorschoolse opvang en de naschoolse opvang op woensdag en vrijdag is BSO de Phoenix gesloten en wordt de opvang samengevoegd op BSO de Bonte Beer. Op erkende feestdagen is de locatie ook gesloten.

Dagritme

Op schooldagen wordt er twee keer per dag een rustmoment gecreëerd waarbij we aan tafel gaan met iets te drinken en te eten. Er worden verschillende activiteiten aangeboden (binnen en/of buiten) gedurende de dag en er is ruimte voor vrij spel en/of het maken van huiswerk.

In vakanties en op studiedagen creëren we vier rustmomenten per dag met iets te eten en te drinken. De rest van de dag bieden we activiteiten aan (binnen en/of buiten) en is er ruimte voor vrij spel.

Contact
Voor informatie kan er gekeken worden op onze website www.sknissewaard.nl of contact opgenomen met kindplaatsing@sknissewaard.nl of via 0181-663818.