Peuteropvang

Peuteropvang helpt je kind om makkelijker de overgang naar de basisschool te maken

Onze school werkt nauw samen met de peuterschool van Peuter&Co (gevestigd achter het hoofdgebouw). De peuterschool (voorheen peuterspeelzaal) helpt om de overgang naar de basisschool makkelijker te maken. De peuter went alvast aan een dagritme en het van huis zijn. Bovendien is er volop gelegenheid om te spelen met andere peuters, wat sociaal contact en taalontwikkeling stimuleert.

Spelenderwijs groeien en ontdekken voor kinderen van 2 tot 4 jaar

Peuterschool De Phoenix is een plek waar peuters op een speelse manier de wereld kunnen ontdekken. Onze speelruimte is heel divers. Peuters kunnen hier lekker vies worden: graven in de modder, spelen met water en in de zandbak, klimmen op het klimrek, en lopen over het schelpen- en houtpad. We hebben ook een moestuinbak waar ze kunnen planten en oogsten en voeren regelmatig de schapen van de buren. Zonder dat ze het doorhebben, zijn ze de peuters constant aan het leren.

Binnen in het lokaal mogen peuters zelf materialen pakken, ontdekken en onderzoeken, zoals uit de knutselkast. Dit prikkelt hun fantasie, zelfstandigheid en nieuwsgierigheid. Met hulp van de pedagogisch medewerker wordt hun belevingswereld vergroot en ontwikkelen ze zich verder.

Contact

Heeft u interesse in peuterschool De Phoenix? Voor vragen, een rondleiding of inschrijven: neem contact met ons op!

✉  plaatsing@peuterenco.nl
📞  010 - 477 10 09